February 9, 2007

Health works at Healthworks


Sedan jag kom tillbaks till Boston förra veckan har jag hunnit med att träna 7 gånger på mitt fräscha spainfluerade gym Healthworks, som för övrigt bara är för kvinnor. Att träna där är som att få en skönhetsbehandling, mao finns inga undanflykter längre.
Förutom att dom erbjuder all typ av träning, pilates, yoga, aerobics, core, styrketräning, spinning, personlig träning, etc, så finns också ett café att relaxa i, datorer om man behöver ansluta till internet och förstås finns det också massagepaket och andra behandlingar om man önskar det. Dessutom finns en tv på varje träningsmaskin där man själv kan välja vilken kanal man vill titta på - och i det här landet finns det massa bra kanaler att välja mellan, tex mode-, inredning- och matprogram hela dagarna långa. Bara välja och vraka efter humör, aldrig har väl en timmes löptur gått så snabbt!
Men det bästa av allt är att alla medlemmar får vid varje besök en stor fluffig handduk, underbara fruktiga schampoos, balsams och tvålar att använda i duschen. Och efter ett dopp i jacuzzin med gurkskivor (japp, det finns) för ögonen, eller en återfuktande stund i steam-rummet, ingår också en skön hudlotion att smörja in sig med.

Idag har jag också träffat min personliga tränare Jessa för ett tufft workoutpass. Hon har tagit fram ett veckoprogram speciellt anpassat efter mina mål och förutsättningar. Såhär ser det ut:
Dag 1 Functional training 1 timme (core, stabilitet med boll, styrkeövningar)
Dag 2 Personlig träning 1 timme (functional training) + 45 minuters Spinning
Dag 3 Mentala övningar 1 timme (andning, stretch, meditation) alt. Pilates Intermediate 1 timme.
Dag 4 1 timmes Burnpass (intervallträning)
Dag 5 Pilates Advanced 1 timme (core, smidighet, stabilitet)

No comments: