January 25, 2013

Hälsoresan


Då och då är det viktigt att stanna upp och ta en paus från vardagens alla måsten och unna sig lite egotid. Ett avbrott från dom dagliga rutinerna för att bara vara, fylla på energidepåerna och ladda batterierna...


Jag hade förmånen att besöka hotell Skepparholmen som bjöd in till ett fantastiskt avslappnande dygn i Nacka strax utanför Stockholm.
Hälsa stod på schemat och dagen började med en härlig blodsockersäker lunch, som är ett tema Skepparholmen erbjuder sina gäster. Efter lunchen fortsatte jag sedan in i deras nybyggda SPA, där erbjöds jag både ansiktsbehandling, massage, thé- och kaffebuffé, bastubad och naturligtvis avkoppling i den uppvärmda utomhuspoolen.

Här blickar jag ut mot havet från den uppvärmda utomhuspoolen

Utöver fantastiska behandlingar, måltider och nedvarvning i den fräscha SPA-anläggningen så är även omgivningen väldigt trevlig – både naturen utanför de stora fönstren, konsten på väggarna och de arkitektoniska inslagen i byggnaden. Att ta en avslappnande promenad längst havet, träna ett pass pilates eller qigong och sedan avsluta med en badritual innan läggdags är godis för själen och något jag verkligen kan rekommendera alla att unna sig lite då och då.

På Skepparholmen kan man hitta både egotid och mindfulness och när jag vaknade på morgonen igen kände jag mig som en ny människa.
Energidepåerna hade fyllts på, batterierna var laddade.

Skepparholmen serverar vackra detaljer både ute och inne, för kropp och själ

I den nyrenoverade SPA-avdelningen vill man spendera mycket tid. 
Här ser man inomhuspoolen och den amfiteater-liknande bastun

Upplevelsen är total, allt från hälsosam och god mat till vacker arkitektur och konst