January 24, 2007

Beach 2007

Nytt år, nya löften... det är dags att börja tänka på att sommaren närmar sig (trots att den första snön precis kommit) Jag tränar Pilates ett par gånger i veckan och en av dom tuffaste övningarna, tycker jag, är den här bencirkelövningen (som jag måste börja hårdköra nu om jag ska komma i form).

Halvsittande Höftcirklar
Sträck ut benen i 60 graders vinkel, men med nedre ryggen i marken.
Peka ut med tårna, pressa innerlåren tillsammans och cirkla benen 10 gånger med båda benen samtidigt. Gör samma sak igen åt motsatt håll. För att göra övningen helt rätt är det jätteviktigt att man tänker på att hela överkroppen, från höfterna, ska vara helt stilla. Är du otränad är det bra att börja med små cirklar.
En perfekt övning för beach 2007 - hoppas jag!

No comments: